sad_more_sad
قسمت سوم قواعد ۱۲ گانه انیمیشن سازی
بهمن ۹, ۱۳۹۸
دنبال_کردن
قسمت پنجم قواعد ۱۲ گانه انیمیشن سازی
بهمن ۱۱, ۱۳۹۸

قسمت چهارم قواعد ۱۲ گانه انیمیشن سازی

کاراکتر_زورو

قسمت چهارم قواعد ۱۲ گانه انیمیشن سازی

قسمت چهارم قواعد ۱۲ گانه انیمیشن سازی

اولین کسانی که قواعد ۱۲ گانه انیمیشن سازی دیزنی را معرفی کردند، اولی جانستون و فرانک توماس، انیماتورهای دیزنی بودند. آن ها این اصول را در کتابشان با عنوان «توهم زندگی» در سال ۱۹۸۱ منتشر کردند. در این کتاب، نویسندگان روند کار و کارگردانی انیماتورهای دیزنی را از سال ۱۹۳۰ به بعد مورد تحقیق قرار دادند و سرانجام به چکیده‌ای دوازده‌گانه از قواعد و تجربیات در این کار دست پیدا کردند
در این آموزش از alan becker به اصل قانون حرکت «مستقیم رو به جلو» و «حالت به حالت» (Straight ahead action and pose to pose) می پردازیم

قسمت ششم آموزش موشن گرافیک اپل
بیشتر ببینید..

مطابق اصول و قواعد ۱۲ گانه انیمیشن سازی که دیزنی پایه گذاری کرده است، دو راه عمده برای کنترل طراحی های انیمیشن وجود دارد: مستقیم رو به جلو و حالت به حالت. هر کدام از این دو مورد فواید مربوط به خود را دارد و غالبا هر دو با یکدیگر ادغام می شوند. حرکت مستقیم رو به جلو شامل طراحی فریم به فریم از ابتدا تا انتهاست. اگر به دنبال ایجاد حرکات واقعی و روان هستید، حرکت مستقیم رو به جلو بهترین گزینه خواهد بود.

قسمت چهاردهم آموزش انیمیشن 2D
بیشتر ببینید..

به کمک تکنیک حالت به حالت، شما فریم ابتدایی و پایانی و در برخی موارد چند فریم کلیدی (key frame) میانی را طراحی خواهید کرد. سپس باید بازگردید تا طراحی باقی مانده را کامل کنید. این تکنیک به شما کنترل نسبتا بیشتری در صحنه داده و امکان افزایش بار دراماتیک حرکت را فراهم خواهد ساخت.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[کل: 0 میانگین: 0]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *